Subject: Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

Re: Öppet alternativ till Adobe In Design

From: Anders Wallenquist <aw_at_kreawit.se>
Date: Thu, 27 Oct 2011 15:15:14 +0200

2011-10-27 14:42, Björn Göransson skrev:
> Vill bara förtydliga att jag menar "stort och komplext" (och ganska
> fult, men det är ovidkommande) med ordet monstruöst.
>
> Jag har dock aldrig riktigt använt det.

Scribus och Inkscape använder en hel del gemensamma funktioner, det
ligger (utseendemässigt) Scribus i fatet att det är ett KDE-program som
man oftast väljer att köra i Gnome-miljö tillsammans med en uppsättning
andra Gnome-program. I det kontextet ser Scribus ut som en främmande
fågel. Senaste versionen tillsammans med Ubuntu 11.10 är dock riktigt
snygg, de har anpassat den till nya Unity så att den bland annat
använder global menu och annat som gör att den ser ut som ett
Gnome-program anpassat för Ubuntu-miljön.

/Anders W