Subject: Re: Piratpartiet formulerar ny politik

Re: Piratpartiet formulerar ny politik

From: Ulrich Wisser <u.wisser_at_publisher.de>
Date: Sat, 20 Aug 2011 22:52:00 +0200

GPL Àr faktiskt inte mer smittande Àn en NDA (Non-Disclosure-Agreement) frÄn
Apple, Oracle, Google eller Microsoft eller XXX(<- sÀtt in valfri bolag).
Har du nÄn gÄng lÀst Microsoft dokumentation av SMB protokollet (vilket du
bara fÄr efter u har skrivit pÄ en NDA), sÄ fÄr du inte programmera en egen
variant. Och detta gÀller livet ut, inte tidsbegrÀnsad.

Jag tror inte pÄ avskavande av patent. Ibland fungerar dem faktiskt bra. Men
att verkar för GPL patent Àr att anvÀnda patent för eget syfte. Exakt som
GPL gör med copyright.

/Ulrich