Subject: Re: Life of Brian och elmätare

Re: Life of Brian och elmätare

From: Kurt Svensson <svensson_kurt_at_bredband.net>
Date: Mon, 06 Jun 2011 13:25:49 +0200

Hej jag använder ett system som avläser led dioden (tusen blinkar/kWh),
har haft det något
år på två olika platser. Låter dator läsa av räknaren varannan minut och
får en mycket
detaljerad profil över el-förbrukningen. Kontrollerar med att läsa av
mätaren och kontrollera skillnaden, under denna tid har skillnaden legat
under 1 Kwh som är avläsnings noggrannhet på mätaren. Läser samtidigt av
temperaturerna ute och inne på flera platser och kan sedan räkna ut hur
temperaturen ute och inne påverkar el-förbrukningen.

Beskrivning och produkter finns :

http://www.temperatur.nu/forum

https://www.m.nu

Mvh