Subject: Vad vi använder namn och email till...

Vad vi använder namn och email till...

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Mon, 30 May 2011 11:21:22 +0200 (CEST)

Hej alla foss-sthlmare!

Jag vill bara passa pÄ att berÀtta vad vi anvÀnder och inte anvÀnder namn och
email till som t.ex anges vid anmÀlningar till evenemang med foss-sthlm.

Jag Àr förstÄs öppen för diskussion i Àmnet, men jag vill mest att alla ska
inse vÄr attityd till de hÀr sakerna.

Den finns pÄ sajten ocksÄ: http://www.foss-sthlm.se/namnpolicy.html

----
Vi kommer ALDRIG att ge ut namn eller email till tredje part utan explicit
medgivande. Dvs, vi ger inte bort namn eller email-adresser till annonsörer
eller andra. Varken gratis eller mot ersÀttning.
Vi anvÀnder namn för att ha koll pÄ hur mÄnga som kommer, samt eventuellt för
att se hur mÄnga Äterkommande besökare vi har eller varför inte rÀkna efter hur
mÄnga olika personer som anmÀlt sig totalt över alla evenemang.
Vi vill ha email-adress för att kunna kontakta anmÀlda besökare direkt ifall
nÄgot hÀnder med arrangemanget som gör att vi vill nÄ ut. Vill man anmÀla sig
utan email-adress Àr det helt OK.
Vi kontrollerar inte att namn eller email fungerar utöver att vi kanske skickar
svar till adressen. Vi kontrollerar inte att namnen finns eller pÄ nÄgot vis Àr
rÀtt.
Vi kommer inte att kontrollera vilka av de som anmÀlt sig som verkligen dyker
upp. Vi har normalt inte ens exakt koll pÄ hur mÄnga som vÀl kommer pÄ
evenemangen, bara en grov uppskattning för att bedömma hur antalet anmÀlningar
stÀmt mot antalet som finns i lokalen.
Vi förbehÄller oss rÀtten att i undantag nÄgon gÄng bryta mot nÄgon av dessa
regler, men dÄ ENDAST efter att vi tydligt och klart berÀttar det och förklarar
varför och hur de nya förutsÀttningarna ser ut dÄ.
--
  / daniel.haxx.se