Subject: Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

From: Claes Jakobsson <claes_at_versed.se>
Date: Fri, 27 May 2011 14:18:56 +0200

Ohoj,

On 27 maj 2011, at 13.19, Jakob Sandgren wrote:
> Hej,
>
> Eftersom jag står lite med "en fot i varje läger här" (har förutom
> foss intresse även "rekryteringsintresse"), har jag lite funderingar
> kring detta;
>
> Kollade snabbt igenom min "foss-sthml" mailbox och där fanns ca. 1000
> mail, tror det fanns 2-3 rekryteringsmail (kan säkert ha missat
> mail). Ett följdes av mail från Daniel där han bad om synpunkter och
> alla var i princip possitiva till detta (så länge det var relevant och
> "höll" sig på denna nivå).

> [...]

Även jag står med en fot i varje läger men tycker det var lämpligare med en separat lista just för jobb-annonser som vi dessutom kan vara lite mer flexibla på vad som är "relevanta" jobb.

Skall det bara vara direkta foss-jobb där man skall 1) bidra till ett foss-projekt eller 2) där man ska jobba med ett mestadels foss mjukvara typ apache, postgres etc eller 3) jobba med en proprietär mjukvara i en foss miljö?

Som jag ser det är kategori 3 minsta kravet för en jobb-annons men andra kanske tycker annat, ska *alla* utveckling, sysadmin, projektledarjobb etc vara ok oavsett?

En separat lista tillsammans med linkedin gruppen är bra för att då har vi dessutom någonting att peka rekryteringsfirmor till som vill nå ut till foss-människor utan att störa andra som inte är intresserad av jobb alls.

/C