Subject: Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

Re: FOSS-Sthlm och jobbannonser

From: Jakob Sandgren <jakob_at_southpole.se>
Date: Fri, 27 May 2011 13:19:30 +0200

Hej,

Eftersom jag står lite med "en fot i varje läger här" (har förutom
foss intresse även "rekryteringsintresse"), har jag lite funderingar
kring detta;

Kollade snabbt igenom min "foss-sthml" mailbox och där fanns ca. 1000
mail, tror det fanns 2-3 rekryteringsmail (kan säkert ha missat
mail). Ett följdes av mail från Daniel där han bad om synpunkter och
alla var i princip possitiva till detta (så länge det var relevant och
"höll" sig på denna nivå).

Vi kan alltid skapa maillistor för särintressen, men just nu känns
inte volymen/behovet stort nog tycker jag, både med tanke på tidigare
volym och folks tidigare respons.

Sedan måste jag medge att jag känner mig väldigt kluven i denna
fråga. Jag som person ogillar verkligen ickerelevanta mail och slåss
dagligen med detta i jobbet (spamcop.net är min vän).

Men tycker i detta fall att det är en fråga om gränsdragning om vad
som känns relevant för listans medlemmar och måste medge att jag inte
har något klockrent förslag hur en sådan gräns skall definieras.

Har inte sett någon diskusion om detta tidigare, förutom den ovan där
alla i princip var possitiva. Vad tycker övriga nu?

MVH
Jakob Sandgren
(South Pole AB) ;)

On Fri, May 27, 2011 at 09:42:48AM +0200, Claes Jakobsson wrote:

> Hej Vänner!
>
> På listan är vi nu 265 medlemmar vilket är en inte helt ointressant rekryteringsbas och det har tidigare skickats ut diverse rekryterings-mail etc som kanske inte alla är intresserade av. Vi har därför nu satt upp en separat lista dit företag, föreningar, skolor etc kan få skicka jobbannonser. Prenumerationssidan hittas här:

> I och med detta så lägger vi till "jobbannonser och andra rekryteringsmail" till listan på saker som inte är OK att posta till denna lista.
>
> Over and out
> /Claes

> [...]
Phone:  +46 8 56237100          Anderstorpsvägen 16
Mobile: +46 707 300541          SE - 17154 Solna
e-mail: jakob_at_southpole.se      www.southpole.se