Subject: Re: Möte #5 - vad ska det bli då?

Re: Möte #5 - vad ska det bli då?

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Wed, 8 Dec 2010 10:43:04 +0100

2010/12/8 Daniel Melin <fulgubbe_at_gmail.com>:

> Jag tycker det vore synd. En grej jag gillat med foss-sthlm är den
> stora bredden på den korta tiden.

Inte alla gillar allt. Det jag tycker är trist är den höga graden av
passivitet när man mest bara sitter och lyssnar och så får man ställa
lite frågor på slutet.
Inte alla vågar ställa frågor heller och om det är något man faktiskt
är ointresserad av så somnar man eller knappar på sin laptop ändå.

> Jag har fått lyssna på saker jag
> aldrig annars skulle lyssnat på. Efter mitt tal på mötet i maj kom det
> fram några efteråt och sa att dom trodde att dom skulle sova under
> mitt tal, men istället hade dom lärt sig något nytt.

Jo, det är jättekul att höra om saker man inte visste något om helt
klart. Men ibland är det ju till och med så intressant att man vill
pröva själv.

Vad sägs om att man kör en workshop i samband med eller under mötena?
När man verkligen får "klämma" eller vara med om att klämma, på
sakerna man lär sig om?