Subject: Re: LWN: The dark side of open source conferences

Re: LWN: The dark side of open source conferences

From: Björn Göransson <bornemix_at_gmail.com>
Date: Tue, 7 Dec 2010 06:44:30 +0100

Wow, vilken artikel (första länken då). Verkligen ögonöppnande!

...Följande citat tyckte jag var intressant:

*A presenter had a title slide followed by a slide of bikini-clad women
holding laptops, which he said was just to get people to pay attention. I'm
not sure if we were supposed to pay attention to the women or to what he was
saying though. *

(pk-varning för resten av mitt mail)

OK för citatet; men är inte detta ett problem i hela västvärlden - och på
ingalunda sätt kopplat/begränsat till opensource, att man utnyttjar kvinnors
utseende för att få mäns uppmärksamhet?

Lättklädda "flickor" (nu lät det väl oskyldigt) har väl varit standard i
annonser för bilar, semesterorter, klädesplagg*, sängar** etc i minst ett
halvt århundrade.

* kolla den beklagliga affären precis bredvid kungshallarna.
** kolla hästens reklamkampanj på sveavägen 20ish (nuff said)

Vet inte vart jag vill komma förutom att beklaga läget.

Björn

Med vänlig hälsning,
Björn A. Göransson