Subject: Re: Intro till foss - för ggm?

Re: Intro till foss - för ggm?

From: Sima Baymani <sima_at_kth.se>
Date: Thu, 28 Oct 2010 11:07:08 +0200

Om någon här är tveksam till GGM kan jag verkligen rekommendera att vara
med. Jag har tidigare varit med och varit jättenöjd. Utbytet man får av alla
människor med positiv attityd och enorm nyfikenhet är väldigt stort.

Jag måste erkänna att jag första gången var tveksam till vad det kunde ge
mig, eftersom fokus för de flesta ligger mer åt webb-hållet vilket är
väldigt långt från det jag själv håller på med, embedded. Men då såg jag
till att introducera andra till det jag gör istället, och fick väldigt bra
respons. Det funkar att prata korskompilering och drivisar med den typen av
väldigt blandad publik som det är där. Folk är intresserade av all typ av
teknik och som vanligt lär man sig mycket själv av det hela.

Alltså skulle ett intro till FOSS vara perfekt nästa steg!

Tyvärr känner inte jag att jag är rätt person att göra det, men jag
uppmuntrar verkligen till att engagera sig i detta!

-Sima