Subject: Intro till foss - för ggm?

Intro till foss - för ggm?

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Thu, 28 Oct 2010 10:43:20 +0200 (CEST)

Hejsan!

Jag pratade med en tjej som är engagerad inom Geek Girl Meetup och en
fundering dök upp om att det vore antagligen bra med ett "intro till
foss"-föredrag.

Ett sånt är generellt bra, men det svåra är ju att vi inom foss-sthlm inte är
rätt grupp att rikta sig mot eftersom man är här redan när man har åtminstone
hyfsad koll. Det tarvar alltså att man hittar andra forum att kunna köra såna
dragningar i.

Geek Girl Meetup är ett möjligt sådant forum. Som det kanske framgår så kan
förstås inte _jag_ då pusha för något speciellt där eftersom det är en
sammanslutning för enbart tjejer, men detta är mitt sätt att påpeka för de
kvinnliga deltagarna här på listan att A) de har snart en konferens [1] och B)
det finns ett läge att "predika"! ;-)

Självklart finns det även andra forum, och ifall ni hittar lägen så posta
gärna. Jag är säkert på att vi är flera som kan tänka oss att snacka för
(f)oss.

[1] = http://simplesignup.se/event/4501-geek-girl-meetup-20+21-november-2010

--
  / daniel.haxx.se