Subject: Re: CS: Inget intresse för Linux på kontorsdatorn

Re: CS: Inget intresse för Linux på kontorsdatorn

From: Henrik Nordström <henrik_at_henriknordstrom.net>
Date: Fri, 22 Oct 2010 22:58:59 +0200

fre 2010-10-22 klockan 11:17 +0200 skrev Björn Stenberg:

> Det har jag inte. Jag har bara påstått att normala projekt inte har
> fast anställd personal. Om du vill kan du ersätta ordet "normala" med
> "den förkrossande majoriteten".

Många har iofs egentligen anställd personal, men då inte anställda av
projektet utan någon som behöver eller initierade projektet, och mång
gånger inte heller heltid med projektet enbart. På gott och ont.

Antaltet Open Source projekt som har en egen fristående drivande
organisation som kan anställa kan räknas på fingrarna. Men de är
samtidigt bland de mest kända vilket inte är så konstigt det heller.

Fast när det gäller Open Source så är ju koden inte knuten till en
specifik organisation även om det finns en sådan. Vi har ju sett ett
tydligt exempel på det nyligen med Open Office vs Libre Office.

Mvh
Henrik