Subject: Argumentserie i Fria Tidningen

Argumentserie i Fria Tidningen

From: Per Andersson <avtobiff_at_gmail.com>
Date: Sun, 17 Oct 2010 23:54:22 +0200

Hej!

Jag ska vara redaktör för en argumentserie i Fria Tidningen några veckor
framöver. Ämnet jag har tänkt behandla är fri programvara ur ett frihetligt
perspektiv. Jag tänkte att FOSS-STHLM säkert är intresserade av att
berätta om sin verksamhet och synas i offentligheten.

Seriens gång är tänkt att vara både teoretisk (vad det är och kommer ifrån)
och praktisk (t ex innehålla guider på hur man installerar ett fritt
operativsystem, berätta om fri programvaru-grupper osv).

Kontakta mig omgående om skrivintresset högg tag! :-)

Jag har ungefär tänkt ut ett dussintals artiklar att ha med (vissa är
översättningar av redan existerande artiklar medan andra behöver skrivas),
jag tar gärna emot förslag på fler artiklar.

--
Per Andersson
avtobiff_at_gmail.com