Subject: Re: LibreOffice, tack för det Oracle...

Re: LibreOffice, tack för det Oracle...

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Wed, 29 Sep 2010 20:16:11 +0200

Även om jag håller med om att köpet är näst intill en fars, så tror
jag inte att det kommer få någon större impakt i verkligheten.

Visst - vissa projekt kommer att "hicka till", men med tanke på vilket
driv det finns kring både produkterna som sådana, men även från delvis
överlappande eller konkurrerande "projekt" så är jag säker på att
mänskligheten kommer anpassa sig och troligen accelerera och bli
bättre.

Oracle må ha köpt bort en konkurrent, men man har absolut inte köpt
bort behoven och tillgängligheten på alternativ.

Det kommer säkerligen bli tydligt snart.

/Erik