Subject: Re: Föredrag om migrering från MS Office till Openoffice?

Re: Föredrag om migrering från MS Office till Openoffice?

From: Joakim Signal <tut_at_lysator.liu.se>
Date: Mon, 23 Aug 2010 23:35:12 +0200 (CEST)

On Mon, 23 Aug 2010, at 21:21, Daniel Melin wrote:

> Både Mats (som var på SKL, numera Stockholm stad) och Torsten (som var på SLL,
> numera egenkonsult tror jag) är borta och därmed försvann mycket av
> drivkraften bakom Programverket. Sen har ju EU:s OSOR tagit mycket av den
> rollen, så skadan är kanske inte så stor. Huruvida Mats manövrerades ut vet
> jag inte, men jag tror inte att han saknar SKL. En IT-chef på en kommun
> beskrev SKL som en "anorektisk organisation" och då finns det kanske inte plats
> för sån lyx som FOSS-engagemang?

> Det stora draget idag sker (enligt mig) hos Kivos (www.kivos.se).

Hej, det här är min första post på mailinglistan.
Kivos verkar lovande!
Jag har delvis följt det här med FOSS i offentlig sektor eftersom jag (till
skillnad från t.ex. Valentino Berti) hoppas det ska växa sig starkt, snabbt =)

Jag har läst om Open Kvarken och UCOSS i Norrland, som verkar intressant.
De verkar ha en del aktiviteter enligt sina websiter, men mer vet jag inte om
dem. Någon här som har något spännande att berätta om dem?

Info och länkar här: http://www.dfs.se/openkvarken

/Joakim