Subject: Re: Rekryteringsmail på listan

Re: Rekryteringsmail på listan

From: Claes Jakobsson <claes_at_gluefinance.com>
Date: Mon, 23 Aug 2010 23:06:30 +0200

Tjo,

On 23 aug 2010, at 22.56, Daniel Stenberg wrote:
> Hejsan
>
> Jag släppte fram det senaste rekryteringsmailet eftersom jag anser att vi inte har något problem med såna och att mailtrafiken ju är låg i allmänhet just nu. Jag ser gärna att vi har högt i tak för vad vi kan dryfta här. Om ni har andra eller liknande åsikter om såna mail så lufta gärna era åsikter.
>
> Självklart kan situationen förändras och då kommer jag kanske ändra inställning i frågan.

Jag ser inte heller några större problem med rekryteringsmail så länge de faktiskt gäller tjänster med FOSS anknytning. T.ex. redpill-linpro som faktiskt söker FOSS konsulter tycker jag är ok men om det vore i stil med stor-rekryteringsfirma-söker-vb-utvecklare-för-proprietärt-system så är det mer tveksamt. Och som Per skriver om företaget är intresserad av att sponsra oss så är det ju bara extra socker på grädden =)

Hur som helst, blir det för mycket så kan vi ju sätta upp t.ex. foss-sthlm-jobb där de som är intresserade av sådana mail kan få dom.

/Claes