Subject: Re: För mycket mail!

Re: För mycket mail!

From: William 'zyk' Ekholm <zyk_at_acne.se>
Date: Wed, 17 Mar 2010 13:03:01 +0100

Kolla upp om din mail-klient/gmail stödjer mail-filter. Om så, ställ in
så den lägger alla mail från den här listan i sin egen katalog. Då
slipper du se listans mail i inkorgen. På jobbet har jag 9 listor med
varsin katalog för det kommer in så mycket i varje.

Thunderbird har en skön trådvy som passar perfekt för listor om du kör det.

/z

On 3/17/10 11:18 , Martin Bruse wrote:
> Hej!
>
> Jag tycker i princip om den här listan, och tänkte väl fortsätta
> prenumerera på den.
>
> Men det börjar kännas tveksamt med den volym som börjar komma nu.
>
> Det är för många som skickar ut mail till hela listan när det räcker
> eller till och med efterfrågas att enbart skickas till en adressat.
>
> Snälla, var försiktiga med att skicka till hela listan, gör det endast
> när det finns ett verkligt behov av det.
>
> Någon kanske vill sätta upp en wiki (varför inte en
> http://sites.google.com/) för allmänna diskussioner som inte är lika
> [...]

This message has been scanned for viruses and dangerous content
by MailScanner, and is believed to be clean.