Subject: Presentation + JoomlaDay 23-24 april

Presentation + JoomlaDay 23-24 april

From: Kristofer Åberg <kristofer.aberg_at_gmail.com>
Date: Mon, 15 Mar 2010 21:11:16 +0100

Hej!

Är ny på listan, så tänkte jag kunde presentera mig. Hittade listan via
Serengeti (http://serengeti.friprogramvarusyndikatet.org/ ) eller om det var
Mosig (http://www.hack.org/mc/mosig.html )...

Hur som helst är jag rätt nybliven stockholmare (uppvuxen i Borås, och har
senast spenderat sex år i Malmö). Är 30 år och jobbar sedan en månad
tillbaka som webbansvarig på SSU. Jag är kommunikationsvetare i första hand,
men är rätt så datanördig också. Mitt främsta område vad gäller fri
programvara är med Joomla. Sitter i Svenska Joomlaföreningens styrelse som
suppleant sen förra året, och är även med och ordnar JoomlaDay (
http://joomladay.se/ ) som äger rum 23-24 april. Har haft rätt stort ideellt
engagemang, bland annat inom djurrättsrörelsen, och är webbansvarig för
Djurrättsalliansen (http://djurrattsalliansen.se/ - också Joomla). Därutöver
hänger jag gärna med min flickvän, spelar basket samt kör motorcykel. Mer om
mig hittar ni på:
http://sydsvenskan.se/familj/fodelsedag/article469958/Kartlagger-Malmos-falafelstallen.html

Till sist kan jag tipsa om en sommarkurs som Umeå Universitet kör på distans
i sommar (sista anmälningsdag i dag!) -
http://www.umu.se/utbildning/program-kurser/kurs/?code=2IN003

Öppenhet på Internet, 7.5 hp: Kursen fokuserar på det kunskapsfält inom
området digitala kulturer som behandlar olika former av en öppen kultur på
Internet. Under kursen behandlas därför bland annat Open Culture, Open
Source, Creative Commons, Open Access, olika former av kollaborativt
utvecklade produkter och tjänster samt de aktuella rörelser på Internet som
syftar till att öka tillgängligheten till information i digital form.

/ Kristofer