Om företag vill sponsra ett möte är det kanske bäst att vi ger dem tid på
mötet för att berätta vad de har på hjärtat, distribuera material i
pappersformat/usb-stickor och sedan låta det vara upp till oss att höra av
oss om det är något av intresse?
Min erfarenhet är att det brukar det vara lätt för företag att börja med
spamming av någon typ, även när något annat bestäms från första början.
/David
2010/3/15 Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
> Mors!
>
> Om ett företag kliver fram och tar t.ex hela kostnaden för extra grejor vid
> ett foss-sthlm möte. Typ betalar mackor och dricka för alla etc, vad kan vi
> erbjuda detta företag i gengäld som tack för sponsringen?
>
> Är det okej att tillåta dem att maila alla anmälda (en gång, ett mail) ?
>
> Är det okej att låta sponsorn berätta om något de har på hjärtat i några
> minuter på en träff? (som kanske då egentligen inte är direkt relaterat till
> resten av mötets ämne)
>
> Vad säger ni?
>
> Jag frågar nu för jag har diskussioner just nu med företag som vill synas,
> och de vill göra saker men jag vill veta lite var vi/ni känner att gränsen
> går. Personligen kan jag gå med på lite av varje för att se till att vi kan
> fortsätta ha bra gratis evenemang.
>
> --
>
> / daniel.haxx.se
> _______________________________________________
> http://foss-sthlm.haxx.se/
> http://cool.haxx.se/cgi-bin/mailman/listinfo/foss-sthlm
>
>
_______________________________________________
http://foss-sthlm.haxx.se/
http://cool.haxx.se/cgi-bin/mailman/listinfo/foss-sthlm
Received on 2010-03-15