Subject: Lite praktiska grejor inför onsdag

Lite praktiska grejor inför onsdag

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Sun, 21 Feb 2010 15:59:48 +0100 (CET)

Hejsan alla!

Eftersom vi numera är över 165 anmälda till träffen på onsdag, och det är ju
faktiskt en väldig massa människor, vill jag bara be alla att försöka komma
till lokalen i hyfsad tid. Om alla kommer exakt på minuten, eller tio minuter
över, så kommer vi få mycket stora problem med att hålla schemat (det är svårt
nog som det är faktiskt!).

Till er som håller föredrag vill jag också be er att kolla er video-ut i
förväg - innan träffen - och överväga att ha era slides på en usb-sticka eller
liknande ifall vi behöver nöd-köra din presentation med en annan burk.

På träffen kommer jag försöka dela ut program med en enkät-undersökning i. Jag
är tacksam om så många som möjligt faktiskt fyller i sina tankar i den och
lämnar in dem nånstans när träffen är slut. Separat från programmet kommer vi
försöka samla in en lista med namn, företag och email-adresser på folk som
närvarar. Detta för att veta hur många vi är, kunna kontakta folk om nästa
träff (för märkligt nog är inte alla med på den här listan) och inte minst för
att få mer info om oss och göra oss lite mer attraktiva för sponsorer
framöver.

Efter träffen, runt klockan 19, är planen att de som vill förflyttar sig till
en pub och fortsätter kvällen med att snacka open source i lite mer
avslappnade former, men valfri dryck i glasen. Det lutar åt att det blir ett
ställe på Fridhemsplan (samma T-banelinje som Kista), men vi har inte bestämt
det än men vi kommer förstås att informera om det under mötet på onsdag så
alla som vill kan masa sig dit i egen takt. Och jag kommer uppdatera
webb-sidan också med infon ifall det finns några eftersläntare. Och ja, nästa
gång måste vi kanske fråga på förhand hur många som är med på "del 2" så att
vi har någon aning om vilket utrymme/lokal som kan ta emot oss...

Jag tror vi blir bättre på det här framöver.

--
  / daniel.haxx.se