Subject: Re: en månad senare

Re: en månad senare

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Thu, 7 Jan 2010 10:06:01 +0100 (CET)

On Thu, 7 Jan 2010, Patrik Wallstrom wrote:

> Tänk på att salen tar max 80 bara. Och att vi måste stänga anmälningslistan
> ett par dagar innan om vi ska vara hos .SE. Blir det ett större intresse
> kanske vi måste leta efter annan lokal, men det vore kanske otroligt. :)

Jag tror nog att vi kommer stannat under 80 anmälda, men det skadar förstås
inte att vi börjar pejla vad vi har för alternativ ifall vi korsar 80-gränsen.

Alternativ som nämnts i irc-kanalen följer nedan:

  - Dataföreningen - har de lokaler för >80 pers? kan man låna/hyra rum av dem?
  - Universitet
  - KTH
  - kommersiella lokaler nånstans (jag har taskig koll, förslag?)

Flera personer har uttryckt möjlighet att kunna sponsra våra evenemang, så
förhoppningvis är inte iaf en låg avgift för rumshyra ett problem.

Någon här på listan som har några känningar eller tåtar att dra i för en lokal
på kanske runt 100 pers? (det känns liiite svårt att gissa hur många vi skulle
kunna bli ifall vi blir fler än 80! :-)

--
  / daniel.haxx.se