Subject: Re: programförsök 24:e feb

Re: programförsök 24:e feb

From: Monika Orski <monika_at_orski.se>
Date: Mon, 04 Jan 2010 11:53:11 +0100

Göran Krampe:

Daniel Stenberg :
> Jag hoppas vi kan ha lite "slack" och prova oss fram lite med former och
> se vad som funkar för oss. Jag är absolut ingen expert på det här. Än. ;-)
>
> Jag kan tänka mig att vi dessutom avslutar det hela med lite fria frågor
> och diskussioner innan vi masar oss ut och fortsätter samma sak med en
> bägare i näven någonstans.

Sticker in att det är bra för både talare och lyssnare att veta vad som
gäller - tjugo minuter eller nästan vad som helst. Personligen tycker
jag mycket bättre om korta presentationer som tvingar alla inblandade
att hålla koncentrationen på det mest centrala, med moderator som ser
till att det blir så. Kringsnack fungerar bäst över ett glas efteråt.
Men man kan förstås tvärtom låta föredragen bli mer av improvisationer
utan tidsbegränsning. Det finns säkert andra som föredrar den modellen.
Jag kommer oavsett vilket. Men som sagt, det är bra för alla att veta
hur det är tänkt.

För övrigt tycker jag att det ser ut att bli ett mycket bra program, med
lämplig blandning av olika ämnen.

Vänliga hälsningar

Monika

--
Monika Orski
monika_at_orski.se                     Boken om öppen källkod: