Subject: En pres. till!

En pres. till!

From: Jakob Sandgren <jakob_at_southpole.se>
Date: Fri, 18 Dec 2009 15:28:12 +0100

Hej,

Kul med det stora intresset!

Jag startade för 10 år sedan förtaget South Pole AB som jobbar med
Linux och Open Source lösningar. Även innan dess fanns ett stort
datorintresse och jag han med ett antal Amiga datorer (körde
BBS/Fidonet) och en C64.
Nuförtiden får jag vara glad ifall jag får en "nära
programmeringsupplevelse", då mycket annat tar tid, men har tidigare
programmerat i huvudsak C/embedded. Jobbar nu även mycket med att
designa stora (100+ servers) Linuxbaserade beräkningslösningar.

Sitter också med i styrelsen för Open Source Sweden
(http://www.opensourcesweden.se) som är en förening för företag som
som leverar Öppen Programvara. Vi har gjort en hel del nytta (ibland
"i det dolda") för Open Source i sverige, bland annat genom att svara
på remisser. Vi behöver dock fler företag som medlemmar! ;)

Jag tyckar allt som är hårdvarunära och/eller Linuxrelaterat är
intressant och lyssnar gärna på de som vill dela med sig av
erfarenheter kring detta.

MVH
Jakob

--
Jakob Sandgren                  South Pole AB
Phone:  +46 8 56237100          Anderstorpsvägen 16