Subject: Obligatorisk presentation

Obligatorisk presentation

From: Magnus Hagander <magnus_at_hagander.net>
Date: Fri, 18 Dec 2009 14:30:45 +0100

Det gäller väl att hinna vå in en presentation innan man blir sist :-)

Om man inte räknar användningssidan, där jag "provar på så mycket som
möjligt", så jobbar jag i första hand med PostgreSQL-projektet och
saker runt det. Dels med utveckling av själva databasmotorn, där jag
på någotsätt fastnat som inofficiell maintainer (vi har inga
officiella subsystem-maintainers) av Windows-porten (fast jag inte
använder Windows längre) och inloggnings/säkerhetssystemen. Jobbar
även lite på pgAdmin (wxWidgets? Egentligen nej tack, men ibland måste
man..), och är en av de huvudansvariga för drift av projektets
infrastruktur (servrar, webbar, tjänster osv). Åker runt på rätt så
mycket konferenser världen om och håller föredrag och workshops runt
PostgreSQL & friends.

Har naturligtvis jobbat en del med De Andra databaserna också, men
har inte fokus där :-)

På sistone har det också blivit en del mindre hackningar på Munin
(pg-relaterat i första hand) och jag har försökt ge mig in lite på
varnish, men inte haft tid att få till något användbart.

Jobbar på Redpill-Linpro, främst med tjänster runt PostgreSQL och
öppna databaser, men även en del övrig "opensource infratsruktur" typ
linux, övervakning och (webb)utveckling. "Klassisk konsulting",
tuning, design, support osv. En hel del utbildningar har det också
blivit på sistone.

--
 Magnus Hagander
 Me: http://www.hagander.net/