Subject: Re: Nä 24:e (var Re: Möte 23:e februari?)

Re: Nä 24:e (var Re: Möte 23:e februari?)

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Fri, 18 Dec 2009 10:33:25 +0100 (CET)

On Fri, 18 Dec 2009, Göran Krampe wrote:

> Mmmm, möjligen kan jag tänka mig att flera intressanta dragningar då kommer
> att "missas", flera av oss kan ju massor med saker som ingen har en aning
> om.

Jo, men vi kommer till det!

Jag tänkte bara att det är mycket lättare att spotta ur sig vad man själv kan,
och därför sparar vi det. Det kan hjälpa ifall vi får en diger önskelista
först, så kan vi se om vi kan matcha folk mot den.

I nästa steg tar vi och listar föredrag som vi kan hålla - fast ingen explicit
önskat dem (folk kommer dessutom att se intressanta saker då också och vilja
lyssna fast de inte fanns med på önskelistan från början). Sen blandar vi och
ger och klämmer ihop en schysst mix av allt det.

> Jag vill exempelvis supergärna hålla en dragning om Seaside (www.seaside.st
> - som jag tidigare pratat om osv) men jag gissar att inte så många kommer
> att komma på att fråga efter det, trots att jag vet att det brukar vara en
> mycket uppskattad dragning.

Jag lyssnar gärna på det!

> Ett annat exempel är ju Rockbox, jag hade ingen aning om det projektet
> förrän de senaste dagarna.

Alla vi tre som startade Rockbox finns med på listan här, så en dragning om
Rockbox kan jag garantera! ;-)

> Så jag föreslår att vi lämnar ordet "fritt" - både folk som kliver fram och
> har något som de tror folk kommer att gilla, men också såklart åt andra
> hållet!

Absolut! Och jag tänker "kickstarta" (eller fortsätta i) en sådan tråd inom
kort också, med att presentera närmare 10 föredrag som jag själv kan tänka mig
att hålla.

Det finns ju ingen speciell ordning eller form vi måste hålla oss till. Alla
får ju klämma ur sig vad de vill säga, närsomhelst!

--
  / daniel.haxx.se