Subject: Re: Måndagsmorron-uppdatering

Re: Måndagsmorron-uppdatering

From: Claes Jakobsson <claes_at_versed.se>
Date: Mon, 14 Dec 2009 11:58:25 +0100

Tjo,

eftersom det verkar vara allmän presentationsdags så kan jag dra lite mer om mig.

On 14 dec 2009, at 09.44, Daniel Stenberg wrote:
> Vi är nu 21 pers på listan. Låter mig nämna några saker.

24 and counting =)

> C) Fortsätt gärna att berätta för oss andra vilka företag ni är från och vilka
> projekt ni är involverade i. Kanske också mer specifikt vad ni vill _höra_
> föredrag om och vad ni kan _hålla_ föredrag om.

Jag är utvecklare på Glue Finance som sysslar med finansiella system och vi använder mycket FOSS programvara - Linux, Perl, Postgres etc. Har tidigare varit på PPM i många år, kört eget konsultrace och så lite annat.

Ur FOSS synpunkt jobbar jag mest med perl och CPAN moduler, egna och andras bland annat bryggan mellan SpiderMonkey (JS) och perl. På senare tid har jag smått blivit indragen i cURL. I övrigt så är jag ansvarig för Stockholm Perl Mongers och arrangerade Nordic Perl Workshop 2005 och 2008 tillsammans med Erwan Lemonnier. Och så har det blivit en del konferenser genom åren. Även om Perl råkar vara min huvudinriktning så är jag allätare och hackar lite här och var i lite vad som helst.

/Claes