Subject: Måndagsmorron-uppdatering

Måndagsmorron-uppdatering

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Mon, 14 Dec 2009 09:44:30 +0100 (CET)

Hejsan

Vi är nu 21 pers på listan. Låter mig nämna några saker.

A) Jag har uppdaterat siten http://foss-sthlm.haxx.se/ och jag ska färsöka
    fortsätta göra det så att den reflekterar lite det som redan snackats om
    och som vi är överrens om och vad som fortfarande inte är bestämt. På så
    vis kan alla, gamla som nya, lite lättare hänga med var vi står. Det finns
    ett par frågeställning nämnda där också som vi kan ta upp här. Eller för
    alla del ta upp nya!

B) Mailinglistan sätter alla nyanmälda som modererade. Jag avmodererar alla
    vid första postning, eller tidigare om jag tror de är legitima användare.
    Det är bara ett sätt att minimera spam till listan (det tog mindre än 24
    timmar innan första spammet skickades till vår lista, som då förstås inte
    distribuerades igenom). Det torde inte ge några problem i praktiken.

C) Fortsätt gärna att berätta för oss andra vilka företag ni är från och vilka
    projekt ni är involverade i. Kanske också mer specifikt vad ni vill _höra_
    föredrag om och vad ni kan _hålla_ föredrag om.

D) Bjud in andra ni känner (till) i området som är involverade eller bara
    intresserade av FOSS.

--
  / daniel.haxx.se