Subject: Wikimania hackathon 14-18 augusti

Wikimania hackathon 14-18 augusti

From: Axel Pettersson <haxpett_at_gmail.com>
Date: Fri, 24 May 2019 15:20:57 +0200

Hej,
(Skickat med min Wikimedia Sverige-hatt på)

I sommar, 14-18 augusti, kommer Wikimediarörelsens största konferens,
Wikimania till Stockholm. Vi räknar med att 1200-1500 Wikipedianer,
utvecklare, fri kunskapsförespråkare, upphovsrättsintresserade och andra
kommer och konfererar och löser problem under dagarna. På
https://wikimania.org finns all info.

Extra intressant för den här listan är dock att under förkonferensdagarna
(14-15/8) är det ett hackathon. Om någon är intresserad av att hacka eller
lära sig mer om Mediawiki eller andra verktyg kopplade till Wikipedia,
Wikidata eller annat wikirelaterat* är det läge att vara med.
Hackathonspecifik information finns på
https://wikimania.wikimedia.org/wiki/2019:Hackathon, och jag svarar gärna
på frågor också.

Early bird-priser för anmälning gäller till 31/5, och om någon är
intresserad av att engagera sig på annat sätt (volontär/sponsor/partner
eller liknande) går det bra att höra av er till mig.

* så länge det inte gäller wikileaks...

Bästa hälsningar,
/axel

Axel Pettersson