Subject: Valborg 2017

Valborg 2017

From: Klas Meder Boqvist <gnitset_at_servern.info>
Date: Tue, 25 Apr 2017 10:55:35 +0200

Valborgsdax!

Den vanliga textinbjudan kommer som ni märker lite sent i år då det funnits ett facebookevent ute ganska länge.
Jag ber om ursäkt för detta.

Nu på söndag vid 18tiden så tänder vi traditionsenligt en relativt stor(den inte byggd än dock) valborgsbrasa.
Lammen har redan börjat poppa ut så vill man klappa dem bör man komma i god tid innan.

Appropå att komma i god tid innan så har vi som sagt inte dragit ihop brasan än.
De klassiska arbetsdagarna på helgerna innan har tyvärr blivit upptagna med Påsk och annat viktigt.
Men vi har ju som tur är i år valborg på en söndag vilket gör att vi har "ju hela helgen på oss...".
För de som vill köra lite traktor och 4hjuling och med det öva på att backa med släp,
eller bara vill se till att brasan blir så stor som möjligt, så kör vi rissläpande både lördag och sen söndag innan braständning.

Med tanken på var vi behöver hämta riset i år så måste vi verkligen se till att komma igång i tid då vi måste sluta ett par timmar innan braständning.
Jag vill efter den här långa texten påminna om att det såklart inte är obligatorsikt att släpa ris,
men ju fler som gör det desto större brasa :)

Vi siktar på att tända brasan vid 1815 i år också, då jag inte kan påminna mig att det var massiva protester förra året.
Som vanligt kommer det finnas grillar, så ta med nått att grilla och dricka.

Praktiskt info:
När: Söndagen den 30 april, brasan tänds vid 1815.
Var: Prästgården i Kårstaby (nr 38)
Rissläpande: Lördag och söndag den 29 samt 30 april. Kom före lunch.
Telefonnummer till mig: 0704041149
Hållplats för resande med SL: Kårsta kyrka, eftersom tåget inte går så finns ersättningsbussar ändra fram till dörren.
Kläder: Efter väder. Vi är ute på landet och det kanske kan behövas lite grövre skor.

Välkomna och hjälp gärna till med att sprida inbjudan till till de som borde hänga med :)
(Denna text finns också på https://minmin.ladan.se/valborg2017.txt)

Klas