Subject: Re: Nästa FOSS-Sthlm

Re: Nästa FOSS-Sthlm

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Fri, 28 Oct 2016 11:12:00 +0200 (CEST)

On Fri, 28 Oct 2016, Claes Jakobsson wrote:

> Det har varit pÄ tapeten ocksÄ om vi ska börja köra presentationer pÄ
> engelska mer som regel Àn undantag. Hur stÀller ni er till det?

Med frÄgan stÀlld pÄ svenska till listan dÀr alla (nÀstan sÀkert) redan pratar
svenska. Jag gissar de flesta som lÀser den kan och föredrar svenska.

Jag har dock pratat med ett flertal foss-intresserade personer den senaste
mÄnaden i Stockholm som inte kan tillrÀckligt med svenska för att hÀnga med pÄ
vÄra möten - de Àr inte heller med pÄ den hÀr svensktalande listan - och jag
skulle gÀrna se att vi provar med nÄgot/nÄgra "dedikerade" engelsk-talande
möten dÀr vi presenterar allt pÄ engelska och uttalat har presentationerna sÄ.

Erfarenheten sÀger att rÀtt stor andel av oss svensktalande stockholmare inte
har nÄgot större emot att lyssna och prata engelska istÀllet för svenska.

Och för de som hÄller presentationerna: tja, det Àr bra övning! =)

--
  / daniel.haxx.se