Subject: Programmet inför den 12/10

Programmet inför den 12/10

From: Claes Jakobsson <claes_at_surfar.nu>
Date: Tue, 13 Sep 2016 09:55:17 +0200

Hej!

Boka in era kalendrar! då var programmet till träffen den 12/10 på ÅF AB i Solna nämligen spikat.

Vi drar igång ca 16.00 och denna gång blir det:

  * 10 min - Välkomna och förhoppningsvis några ord från vår sponsor - Claes, Daniel & ÅF
  * 50 min - Kort om FOSS-North följt av Automotive linux - Johan Thelin, Pelagicore
  * 25 min - Arbetsförmedlingens arbete med öppna data - Jonas Södergren, Arbetsförmedlingen
  * 20 min - Jobba för Mozilla hemifrån varje dag med bara open source i ett team distribuerat över världen. Såhär funkar det - Daniel Stenberg, Mozilla Foundation
  * 30 min - Black Duck - Peter Andersson, Black Duck Software
  * 40 min - Arduino/ESP8266, MQTT, Node-red - Mats Karlsson

Tiderna är ungefärliga och det kommer finnas tid för bensträckare.

Efteråt går vi till närliggande pub för förfriskningar.

Jag kommer inom kort lägga upp en anmälningssida så vi kan få en uppskattning hur många som kommer. Blir troligtvis Eventbrite i vanlig ordning.

Ses den 12/10!

/Claes & Daniel