Subject: Re: Planering inför ny träff!

Re: Planering inför ny träff!

From: Claes Jakobsson <claes_at_surfar.nu>
Date: Mon, 22 Aug 2016 13:47:41 +0200

Hej,

> Wohoo! Kul!
>
> Ska pejla lokal med min arbetsgivare. Gissar att vi kan ha ~30
> personer. Hur stort har intresserat varit historiskt? Fler eller
> färre än 30?

Tack för erbjudandet!

Historiskt är svårt för det har varierat kraftigt. När vi hade kontinuitet brukade det vara runt 100 pers (rätt mig om jag minns fel Daniel) som kom. Några gånger har vi kört aningens mindre runt kanske 60-70 pers då lokalen inte varit större eller snöstorm slog ut kollektivtrafiken. Och så förstås gångerna då Richard Stallman varit här med ~900 deltagare fast det kan ju inte riktigt räknas.

Då det är rätt länge sedan vi hade en “riktig” foss-sthlm träff skulle jag uppskatta att mellan 150-200 kommer anmäla sig så det blir nog rätt trångt i era lokaler tyvärr.

/Claes