Subject: Re: Planering inför ny träff!

Re: Planering inför ny träff!

From: mikael <mikael_at_rosbacke.org>
Date: Mon, 22 Aug 2016 12:50:06 +0200

Höll förra året på och grävde runt i C/C++ minnesmodell för att fatta
vad C11/C++11 tillför där. Går nog att borsta upp så det blir
presentabelt. Kanske lite tungt att köra något längre på.

Annars håller jag på och hackar runt på en utility för
seriekommunikation för stunden. Tanken i slutändan är att kunna köra
TCP/IP över en delad RS-485 länk. Idag finns en utility för Linux som
kan startas på olika datorer. Datorerna kopplas ihop med en moddad
seriebuss (wired OR, med flera datorer hakade på bussen). Sedan kan en
dator 'pipa' data till sin utility och det dyker upp från utility på en
annan dator. Det som löses idag är framing av data till paket,
arbitrering av bussen till klienter via en masterdel och enklare statisk
adressering av enheter.

Så kan tänka mig 25-30 min kring endera av dessa.

/ Mikael R

Mikael Rosbacke
Akaza AB
tel: +46707925781