Subject: Ämne jag kan dra för kommande foss-sthm möte.

Ämne jag kan dra för kommande foss-sthm möte.

From: Mikael Rosbacke <mikael_at_rosbacke.org>
Date: Sun, 9 Aug 2015 19:32:55 +0200

Hej!

Har suttit och filat på lite presentationer under sommaren i en
förhoppning att de ska bli nyttiga framöver. Är 'mellan uppdrag' med
oklart nästa uppdrag för stunden så har lite tid över. Har en
presentation som är någorlunda klar som kan vara av intresse för foss-sthlm.

'Synkronisering och multitrådning i C/C++11'.

Använder C11 standarden (den har ett mer direkt språkbruk) för att gå
igenom de förändringar som införts för att stödja multitrådning.
Minnesmodellen, vad minnesobjekt är, release/acquire och hur dessa
skiljer sig från seq_cst och relaxed. Presentationen är på svenska.

Så finns intresse vid kommande evenemang skulle jag kunna dra den.

/ Mikael R

--
Mikael Rosbacke