Subject: Re: BankID på Linux

Re: BankID på Linux

From: Oskar <oskar_at_gresslink.se>
Date: Fri, 29 May 2015 15:26:32 +0200

Det här är ett demokratiskt problem som har uppstått för att enskilda
vinstmaximerande privata bolag tillåts ta över infrastruktur, vars
kontroll och styrning givetvis måste ligga hos staten.
  Redan idag finns sajter som tex kreditbanken Santander
(https://www.santanderconsumer.se) som enbart har inloggning med BankID.
I den banken blir det svårt/knöligt att vara kund ifall man enbart vill
använda Linux som OS.

/Oskar