Subject: Föredrag till den 4:e

Föredrag till den 4:e

From: Daniel Stenberg <daniel_at_haxx.se>
Date: Mon, 18 May 2015 10:01:25 +0200 (CEST)

Hejsan!

Vad jag skulle vilja höra den 4:e juni:

  1 - 10 minuters "lightning talk" om just det projektet du brinner för. Vad
det är bra för och vilka utmaningar som finns framöver för just det. Var vi
andra kan hjälpa till i det projektet.

  2 - "krisgsberättelser". Vi fick problem X inom vårt projekt och vi löste det
genom Y och Z. Kan vara komplexa problem, juridik eller bara "krångliga
personer".

  3 - business. Vi open sourcar vår mjukvara av affärsmässiga skäl, och såhär
resonerar vi.

  4 - framtid. Någonting du jobbar med eller ser händer inom foss som du
tror/vet vi kommer få se mer av i framtiden. Eller kanske som redan är
historia och som vi inte kommer få se mer.

  5 - teknik. Nya kuliga grejor som är ny eller bra teknik som för få känner
till.

Jag vill understryka att det är klart bättre med ett kort snack som blir av än
att någon känner att det måste vara stort och avancerat och därför inte
kan/vågar snacka alls. Kom igen nu, gör din stämma hörd!

Själv kan jag erbjuda ett snack om hur jag hackar open source på heltid i
pyjamas. :-)

--
  / daniel.haxx.se