Subject: Valborg 2015

Valborg 2015

From: Klas Meder Boqvist <gnitset_at_servern.info>
Date: Mon, 20 Apr 2015 13:54:10 +0200

Hej alla!

I Är fuskar jag och bara kopierar förra Ärets mail rakt av, med lite smÄ nummerÀndringar:
TÀnk vad tiden gÄr, nytt Är, nytt valborg.
För 9de Äret i rad erbjuds det möjlighet att fira detta hos mig.

För er som kan det hÀr med valborg i kÄrsta by sÄ har vi Ärets info i korthet nederst i mailet.

För nya sÄ kan jag berÀtta att vi brukar göra en ganska stor valborgsmÀssoeld hos mig.
NÄn helg innan erbjuds det möjlighet för den som vill att delta i byggandet av denna i formen
av lite traktorkörande och risslÀpande. Dessa dagar bjuder vi Àven pÄ varmkorv till de som Àr med och jobbar.

PÄ sjÀlva aftonen sÄ hÀmtar jag vid nÄgra tÄg och det kommer i allra högsta grad finnas grillmöjlighet.
SÄ ta med nÄtt att Àta och nÄtt att dricka, bjud in de du kÀnner, och dyk upp.

Nu den praktiskt infon för iÄr:
Datum: Torsdagen den 30 april
RisslÀpardagar: 25-26april med fokus pÄ den 25
Mitt mobilnummer Àr fortfarande 0704041149
Adressen har inte heller Àndrats den: PrÀstgÄrden KÄrstaby 38
Tid för eldtÀndning blir, som det har varit de senaste Ären, kl 19.
HÄllplats för resande med SL: KÄrsta station, men det Àr en lite bit att gÄ sÄ ring minst 10 min innan sÄ hÀmtar nÄn.
Jag skulle verkligen uppskatta om jag slapp hĂ€mta vid nĂ„got senare tĂ„g Ă€n det som rullar in 1822 (lĂ€mnar Östra station vid 1735)
Sen Àr det ocksÄ praktiskt om alla sÀtter sig i den frÀmre vagnen och försöker hitta hur mÄnga ni Àr som ska till mig.
SÄ jag vet hur mÄnga bilar vi behöver Äka ned med.
Rekommenderat Àr relativt varma (efter vÀder sÄklar) och oömma klÀder.

VĂ€lkomna

—
Klas