Subject: Re: Vad önskar du av foss-sthlm?

Re: Vad önskar du av foss-sthlm?

From: Mattias <mattias_at_okfn.se>
Date: Tue, 04 Nov 2014 16:30:49 +0100

Hej FOSS-sthlm!

Jag skulle vilja önska något kring öppna (länkade) data i offentlig &
privat sektor, samt lära känna vad FOSS-sthlms besökare & engagerade
tänker, känner och vill inom området. T.ex. vad behövs för att offentlig
sektor i Sverige ska bli bättre? Hur får vi offentlig (& privat sektor)
att dra nytta av FOSS i IT-arbete som involverar Öppna Data?

Får hemskt gärna vara i relation kring hur det kan användas med all den
FOSS-mjukvara som finns kring det, t.ex. OKFNs projekt CKAN, FROIDE
eller MySocietys programvara Alaveteli.

Annars vore det superspännande med ett evenemang om kreativt användande
av Öppna Data, eller bra exempel på processer kring frigörande &
användande av öppna data i Sverige så här långt och vad nästa steg är!

Med vänliga hälsningar,

Mattias
Gemenskapsansvarig
Open Knowledge Sverige