Subject: Re: Upphandlingar

Re: Upphandlingar

From: Mattias OKFSE <mattias_at_okfn.se>
Date: Sun, 14 Sep 2014 16:19:09 +0200

On 09/14/2014 03:58 PM, Daniel Melin wrote:
> <mailto:mattias_at_okfn.se>>:
>
> Jag förstår, det är inget jag är intresserad av, mer av funktionen
> för allmän insyn digitalt utan omvägen via registrator. Vad
> hindrar Tendsign från att vara öppet för insyn (men fortsätta
> kräva registrering för anbud)?
>

> Mattias, med risk för att låta gnällig, men på vilket sätt hör den här
> diskussionen hemma på den här e-postlistan?
Jag ser en koppling mellan FOSS och öppen förvaltning (opengov) därav
mina frågor om Tendsign & dess funktionalitet som såvitt jag förstår är
proprietärt. Det var dock inte kopplat till informationen du länkade om
men jag blev nyfiken kring det. Vi behöver inte fortsätta diskussionen
här om ingen tycker att den hör hemma här. Istället är du välkommen
svara via OKFN:s svenska lista
<https://lists.okfn.org/mailman/listinfo/okfn-se> om du tycker det är
mer passande - där diskuterar vi allt öppet. Förstår om fokus här ligger
strikt på FOSS.
/Mattias