Subject: Re: Odoo för prenumerationer

Re: Odoo för prenumerationer

From: Anders Wallenquist <anders.wallenquist_at_kreawit.se>
Date: Fri, 08 Aug 2014 08:24:29 +0200

Den 2014-08-07 21:35, Martin Vilcans skrev:

> Tack för svareyt. Det låter inte som att det skulle vara så svårt att
> implementera, även om jag är orolig för hur mycket jobb det blir med
> att lära sig Odoo i sig.

Oavsett vilket vektyg man väljer; Drupal eller Odoo så är det en del att
sätta sig in i. Men det lönar sig i längden om man väljer rätt verktyg.
Du väljer Drupal för det stora utbudet av moduler inom webb, du väljer
Odoo för utbudet av moduler inom arbetsflöden och affärsystem. Webbdelen
är något mer begränsad i Odoo och cirklar kring bootstrap-ramverket.
Gillar man Bootstrap så är detta inget hindet, detta ramverk har en stor
användarförening även utanför Odoo och erbjuder mängder med snippets för
klippa och klistra. Odoo är mer lättprogrammerad än Drupal,
openobject-ramverket har en mer traditionell objektmodell och betydligt
lägre tröskel att sätta sig in i som Python-programmerare, hälften av
koden är dessutom XML. Likt Drupal kan man även skruva på det mesta utan
att programmera.

/Anders