Subject: Re: [Re: Linux och BankID]

Re: [Re: Linux och BankID]

From: Christian Huldt <christian_at_solvare.se>
Date: Fri, 25 Apr 2014 11:59:37 +0200

Se vad de säger om du ber dem om en kortläsare från SEB ;-)

Men principiellt är jag helt med, det är väl staten som ansvarar för
verifiering av sina medborgare? Utan konstifika krav som kläder från HM?

(Enligt andrahandsuppgifter från ett möte på IT-kommissionen ansåg
Skatteverket att de inte erhållit tillräckliga medel för införa
e-legitimation och genomförde då bara en upphandling)