Subject: Valborg 2014

Valborg 2014

From: Klas Meder Boqvist <gnitset_at_servern.info>
Date: Sun, 20 Apr 2014 01:32:47 +0200

Hej alla!

Tänk vad tiden går, nytt år, nytt valborg.
För 8de året i rad erbjuds det möjlighet att fira detta hos mig.

För er som kan det här med valborg i kårsta by så har vi årets info i korthet nederst i mailet.

För nya så kan jag berätta att vi brukar göra en ganska stor valborgsmässoeld hos mig.
Nån helg innan erbjuds det möjlighet för den som vill att delta i byggandet av denna i formen
av lite traktorkörande och rissläpande. Dessa dagar bjuder vi även på varmkorv till de som är med och jobbar.

På själva aftonen så hämtar jag vid några tåg och det kommer i allra högsta grad finnas grillmöjlighet.
Så ta med nått att äta och nått att dricka, bjud in de du känner, och dyk upp.

Nu den praktiskt infon för iår:
Datum: Onsdagen den 30 april
Rissläpardagar: 26-27april
Mitt mobilnummer är fortfarande 0704041149
Adressen har inte heller ändrats den: Prästgården Kårstaby 38
Tid för eldtändning blir, som det har varit de senaste åren, kl 19.
Hållplats för resande med SL: Kårsta station, men det är en lite bit att gå så ring minst 10 min innan så hämtar nån.
Jag skulle verkligen uppskatta om jag slapp hämta vid något senare tåg än det som rullar in 1820 (lämnar Östra station vid 1735)
Sen är det också praktiskt om alla sätter sig i den främre vagnen och försöker hitta hur många ni är som ska till mig.
Så jag vet hur många bilar vi behöver åka ned med.
Rekommenderat är relativt varma (efter väder såklar) och oömma kläder.

Välkomna

Klas