Subject: Re: JAKathon

Re: JAKathon

From: bengt bäverman <bengt_at_baverman.se>
Date: Wed, 19 Mar 2014 15:09:39 +0100

Intressant med en fri bank-klient!

Några saker att fundera på är hur banken skall förhålla sig till andra
klienter som bygger på den fria klienten? Skall de få vara med och
interagera med banken? Hur godkänner man en sådan klient så att banken
och kunderna kan känna sig säkra på att ingen klient skickar iväg
användarens användarnamn, PIN-kod, kontonummer eller nått till onda
makter? Hur ser man till att klienten inte lägger till ytterligare en
räkning varje månad där pengarna går till samma onda makter [det här
händer en del kunder och banker redan idag...]? Om en kund råkar ut
för några sådana problem med en klient som säger sig vara godkänd av
banken, vems ansvar är det då att se till att kunden blir skadelös? Om
man inte gör kunden skadelös, vilken effekt får det på andra och
potentiella kunder?

Det finns en del intressanta utmaningar på säkerhetsområdet :-) Ge inte upp!

vänligen
   Bengt