Subject: Re: Linux interface uppe sedan när ... ??

Re: Linux interface uppe sedan när ... ??

From: Marcus Rejås <marcus_at_rejas.se>
Date: Fri, 24 Jan 2014 12:05:21 +0100

Jo, jag har varit inne på det. Detta är små burkar med inte mycket till
loggar. Dels är de väldigt korta i tid och det ser lite olika ut i
loggarana beroende på inteface. Men det lutar åt att det blir en sådan
lösning. Känns lite surt dock. Borde finnas ett exaktare sätt att se
från vilken tidpunkt räknaren räknar ....

Tack för input :-)

  /Marcus

Mikael Fridh skrev 2014-01-24 11:46:
> sudo grep -Pi "link.is.up" /var/log/messages*
> ... loggarna kan ju dock roterat för långt redan.

Marcus Rejås
Rejås Datakonsult AB övergår i ALLEATO | http://www.alleato.se
Jag kommer att övergå till adressen marcus.rejas_at_alleato.se även
om denna kommer att fungera även framgent.