Subject: Re: Linux interface uppe sedan när ... ??

Re: Linux interface uppe sedan när ... ??

From: Marcus Rejås <marcus_at_rejas.se>
Date: Fri, 24 Jan 2014 11:35:34 +0100

Hej!

Tack för svar. Vi monitorerar redan med Nagios, men inte hur mycket
bandbredd som nyttjas på ett bra sätt. Som sagt har jag många lösningar
på hur jag om en månad vet hur mycket det dragits under den månaden.
Problemet är att jag nu vill kunna bilda mig en uppfattning om hur det
såg ut förra månaden.

Jag letar vidare, men stort tack för hjälpen. :-)

  /Marcus

Jimmie Tauriainen skrev 2014-01-24 11:31:
> Om jag tolkar ditt behov rätt så tippar jag på att de flesta skulle nog
> sätta upp någon sorts centraliserad övervakning istället, t.ex. med
> hjälp av munin.
> http://munin-monitoring.org/
>
> Mvh
> Jimmie

Marcus Rejås
Rejås Datakonsult AB övergår i ALLEATO | http://www.alleato.se
Jag kommer att övergå till adressen marcus.rejas_at_alleato.se även
om denna kommer att fungera även framgent.