Subject: Re: Kommentar om Linux-spridning på mobiler, spelkonsoler etc?

Re: Kommentar om Linux-spridning på mobiler, spelkonsoler etc?

From: Anders S Lindbäck <vetgirig_at_kunskapssamhallet.se>
Date: Tue, 05 Nov 2013 21:15:20 +0100

2013-11-05 19:51, Daniel Stenberg skrev:

> Och med det menar du "hemdatorer" i form av plattor och telefoner gissar jag? Just desktop är väl annars nästan det enda område där Linux inte växt något speciellt de senaste åren.

Hemdator = en dator folk använder i sitt hem.

Det innefattar då allt från en Commondore 64 till en platta från samsung.
Så ja plattor och smarta telefoner främst - det är den typ av datorer
som idag ökar i användning i hemmen.

När det gäller desktop så är det idag en av de få nisher där försäljningen
sjunker. De ersätts av andra datorer i snabb takt, speciellt i hemmen.

PS Se även http://sv.wikipedia.org/wiki/Hemdator