Subject: nya möten ??

nya möten ??

From: Martin lindkvist <wartin.lindkvist_at_gmail.com>
Date: Thu, 24 Oct 2013 16:39:05 +0200

Hej Listan,
Jag sitter och tänker att nu har jag precis börjat en ny kurs i
iT-projektledning och har fått kontakt med nya testare, cobol och
webutvecklare som var intresserade av vad FOSS är ... Så jag tänkte se
efter om det är några nya möten in för hösten och framöver på gång?

Själv så skulle jag just nu tycka att det skulle vara intressant att höra
något om agila metoder och verktyg och hur FREE source community använder
sig av detta. Det skulle även vara intressant att se något större företag
som ger/tar mycket från/till opensource och hur processen där går till och
hur jag i framtiden kan göra det samma i projekten jag är med och leder.

Något häftigt world domination reverse hacking är ju alltid kul också för
tuffheten :)

Vi hade tidigare någon grejj om politiska partier ang open standards och
open source vilket jag tror kan kännas ännu aktuellare nu när val år kommer.

Hmm där ploppade en till liten rolig grejj upp :) ... det har kommit en
massa automatiserings produkter av hemmet som ex. wifi strömbrytare,
tempraturmätare, fukt/gödning i blommarna osv som är lite roligt. Kanske
det finns något svenskt team som utvecklar någon opensource lösning runt
detta ??

Annars vill jag bara säga hej tjejer och killar och varma kramar till alla.

Med vänligaste hälsningar
Martin Lindkvist

* skicka gärna mig ett mail om ni är intresserade av en/flera projektledare
som brinner för opensource *

--
*
*