Subject: Valborg 2013

Valborg 2013

From: Klas Meder Boqvist <gnitset_at_servern.info>
Date: Fri, 19 Apr 2013 10:58:39 +0200

Hej alla!

Sent ska syndarna vakna. I det här fallet är syndaren jag, som aldrig lär mig att skicka ut
valborgsinbjudan i god tid. Men oroa er ikke, det blir valborg i år också, 7året i rad
(valborg som inte firas hos mig räknas inte).

Som vanligt firas valborg med en stor, stor grill (eller som vissa vill kalla det "brasa")
hemma hos mig. Tisdagen den 30 april är dagen att boka in.

Grillmöjlighet kommer finnas, och även i år kommer grillarna tändas tidigare.
Packa ned flintasteken eller korven och nått att dricka, glöm inte ett glatt humör.

Som vanligt så finns det möjlighet (och det uppmuntras) att hjälpa till med att
få brasan så stor som möjligt. I år finns möjlighet under helgen den 27-28.
Även självaste valgorgsmässoafton går att jobba på. Jag kommer vara ute och släpa ris då.
Det är bara att slå en signal eller skicka ett email om man har lust att vara med eller vill veta mer.

Praktisk info:
Mitt mobilnummer: 0704041149
Adress: Prästgården Kårstaby 38
Tid för eldtändning: 1900
SL Hållplats: Kårsta station (ring så hämtar vi)
Kom helst senast med tåget som rullar in 1820.
Att föredra är första vagnen och att någon ringer och talar om
hur många som är med på varje tåg, minst 10 min för ankomst
Rekommenderat är relativt varma (efter väder såklar) och oömma kläder.

Välkomna

--
Klas
PS. Vidarebefodra gärna den här inbjudan till alla jag känner eller borde känna. DS.