Subject: Re: Intresse för D hackathon?

Re: Intresse för D hackathon?

From: Samuel Lampa <samuel.lampa_at_gmail.com>
Date: Mon, 04 Mar 2013 15:01:04 +0100

Kanske ett tema kan vara "nya programmeringsspråk"?

T.ex. om man kan samla några personer som kan ge en kort intro till
några nya språk (Tänker "julia", "D", "go" ...), typ max 10-20 min, och
ge lite handledning för dem som vill komma igång med en
utvecklings/testmiljö på sin laptop, och en "hello world" app.

T.ex.

* 3 st 15 minuters talks,
* ... följt av rast 15 minuter
* ... och sen en 45 minuters kom-igång hands-on session, där man själv
får välja vilket språk man försöker komma igång med en testmiljö för,
medan de som kan det nya språket går runt och finns till hands med
handledning ...

... följt av fritt hackande så länge man vill och orkar stanna.

Nåt i den stilen? :)

// Samuel

Developer at SNIC-UPPMAX www.uppmax.uu.se
Developer at Dept of Pharm Biosciences www.farmbio.uu.se