Subject: Re: Öppen källkod i Stockholms Län (politik)

Re: Öppen källkod i Stockholms Län (politik)

From: Erik Lönroth <erik.lonroth_at_gmail.com>
Date: Fri, 16 Nov 2012 14:58:21 +0100

Hej!

Jag har läst alla era svar och tackar väldigt mycket för era åsikter.

Jag tänkte svara på några av de saker ni tagit upp.

1. Daniel undrar hur pass strikta vi är i våra definitioner av öppen
källkod och öppna standarder.

Mitt svar i det här läget är att vi lägger grunden till på det här området
i det här läget. Jag tror vi kommer återkomma till definitionernaom det
behövs. Det är dock viktigt att vi börjar med ett större ställningstagande
så vi sen kan låta våra medlemar skaffa sig en åsikt i vilka definitioner
de vill förespråka.

2. Mats tycker att öppna standarder behöver förstärkas rent allmänt.

Mitt svar är att vi tycker försökt strikta upp de förslag vi har nu på den
punkten. Vi har försökt inkludera det begreppet i alla fall då det är
tillämpbart så vitt vi kan se. Skulle det visa sig att det är otillräckligt
så är det inget som hindrar oss från att plocka in det ännu mer. Vi tar
tacksamt emot förslag på hur det skulle kunna utformas.

Slutligen vill jag länka till den draft som nu finns att läsa här:
http://piratepad.net/nycSIL5bCj

Det är sista genomgången innan vi kommer gå till votering den 29:e
november, varefter det kommer utgöra vår politiska platform för öppen
källkod i Stockholms län. Hjälp gärna till att fila på texten om ni vill.

MVH
/Erik Lönroth, styrelseledamot Piratpartiet i Stockholms län.