Subject: Re: Och vad hackar ni på för tillfället?

Re: Och vad hackar ni på för tillfället?

From: Olle E. Johansson <oej_at_edvina.net>
Date: Mon, 29 Oct 2012 07:31:45 +0100

Hej!

Som vanligt hackar jag på Asterisk och kämpar för att det ska fortsätta vara ett Open Source projekt. Misslyckas med det, så det är nog bara att erkänna att det är en Open Source-programvara underhållen av ett företag nuförtiden. Klagade på att ingen annonserat releasen av en ny version 11 vare sig på webben eller mailinglistor flera dagar efter commit. Fick till svar att jag inte skulle uttala mig, för jag visste inte vad jag pratade om. Vilket som sagt var problemet - ingen information hade gått ut... Suck.

Annars jobbar jag med översyn av dokumentation på Kamailio.org - en SIP server. Det behövs ibland det också, att se över att alla funktioner har dokumentation, att det som dokumenterats stämmer överens med koden.

/O